Salgs & leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: 100 bananer (Peki Invest Aps)
CVR-nr.: 42928682
Adresse: Løhdesvej 3, 7442 Engesvang
Telefonnummer: +45 28 29 81 00

Oprettelse som bruger for køb på Facebook-livesalg

Hvis man ønsker at købe på vores Facebook-livesalg, skal man gå ind på www.100bananer.dk for at oprette sig som bruger. På en telefon eller tablet skal man finde menu-knappen med 3 streger på, og trykke på den, derefter trykke på “Din Konto”, og derefter “Opret Bruger”. Derefter udfylder man felterne med kontaktoplysninger, og så er man oprettet som bruger. På en pc findes menuen “Din Konto” øverst på forsiden. Brugeroplysningerne bliver udelukkende brugt til at sende ordrebekræftelse, betalingslink samt at sende ordren til den nærmeste pakkeshop.

Nedenstående handelsbetingelser er gældende både på webshoppen www.100bananer.dk samt ved live-salg på Facebook for 100 Bananer.

Betalingsvilkår

Du kan betale med følgende betalingskort på vores hjemmeside og ved Facebook-livesalg :

Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard 
(både debet og kredit)
Maestro og 
Mobilepay

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves på dit kort, når du har afgivet din bestilling.

Det er også muligt at delbetale med Viabill. 

Alle angivne priser er incl. moms og i DKK.

Bemærk: Ved køb på Facebook-livesalg modtager du en besked på messenger, med et link til de varer du bestiller på Facebook-livesalg. Fra modtagelsen af betalingslinket har du max. 24 timer til at betale din bestilling, og ellers bliver ordren annulleret. Når vi har registreret betalingen bliver ordren pakket, og man modtager igen en mail, når vi afsender pakken fra lageret.

Vi sender kun i Danmark

Fragt- og leveringsbetingelser

 

Du har mulighed for at vælge mellem følgende leveringsformer:

Levering til GLS Pakkeshop kr. 49,-
(1 ordre) vælges når du ikke har lavet en samlekasse
(flere ordrer) vælges når du har lavet en samlekasse

Levering med GLS Hjemmelevering kr. 69,-
(1 ordre) vælges når du ikke har lavet en samlekasse
(flere ordrer) vælges når du har lavet en samlekasse

BEMÆRK: Hvis du ikke er hjemme når GLS kommer med pakken, så leverer de den i pakkeshop.

Afhentning på vores lager i Engesvang kr. 0,-

Samlekasse kr. 0,- Når du vælger denne fragt, så får du mulighed for at samle dine køb i en samlekasse. 

Normal leveringstid er 3-5 hverdage.

Prisen for fragt samt leveringstid og -vilkår fremgår også på betalingssiden på webshoppen.

Bemærk: Vi sender kun i Danmark

Fortrydelsesret og returnering

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget besked om at du kan afhente dine varer eller de er leveret på din adresse.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Har du bestilt en vare, som er en del af en samlet pakke med rabat, f.eks. 2 stk. til en samlet pris, kan du ikke bytte eller returnere den ene vare, men kun hele tøjpakken, i dette tilfælde begge stykker tøj.

Hele din bestilling vil som udgangspunkt altid blive sendt samlet. Skulle det mod forventning blive aktuelt, at vi sender de enkelte tøjdele ud enkeltvis, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter, at du har modtaget den sidste tøjdel.

Du skal benytte Fortrydelsesformularen, når du returnerer varerne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesformular

Denne formular skal udfyldes og medsendes de varer du sender retur.

Fortrydelsesformular

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os i den samme bestilling, har du mulighed for at sende én eller flere af disse varer retur, selvom de er købt i én ordre (Dette gælder dog ikke varer, der er købt i en samlet tøjpakke med rabat. Her skal hele tøjpakken sendes retur. Se ovenstående afsnit “Fortrydelsesret og Returnering”).

Du får ikke fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af din bestilling

 

Ombytning af varer
Hvis du vil have byttet en eller flere varer f.eks. til en anden størrelse eller farve, returnerer du bare de pågældende varer, vi refunderer købsbeløbet, og du bestiller så de nye varer i webshoppen som et helt almindeligt køb. Har du købt en samlet tøjpakke med rabat, kan du kun få byttet hele tøjpakken, og ikke kun dele heraf.

 

Returnering af varer
Du har max. 14 dage fra du modtager varerne til at sende varen/varerne retur til os.
Du skal selv betale for returneringen, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og størrelse kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Varen sendes til:

100 bananer
Løhdesvej 3
7442 Engesvang

Du kan bruge kundeservice@100bananer.dk hvis du bliver bedt om at angive en mail
Bemærk: det er en automatisk mailadresse som ikke bliver besvaret

OBS 

Mærk pakken “Returnering” og vedlæg Fortrydelsesformularen

Vi modtager kun forsendelser, som sendes direkte til adressen.

Bemærk: Du kan ikke returnere dine varer med DAO, da de ikke leverer til erhvervsaddresser.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen/varerne personligt på ovenstående adresse mandag til torsdag kl. 10-15.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder hele eller dele af dit køb, får du dine penge tilbage for de varer du returnerer. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Bemærk: Du får ikke refunderet leveringsomkostningerne.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi tilbagefører betalingen, når vi har modtaget varen i ubrugt stand.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi returfragten på 49kr. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

HENT REKLAMATIONSFORMULAR

Varen sendes til:

100 bananer
Løhdesvej
7442 Engesvang

OBS Mærk pakken “Reklamation” og vedlæg Reklamationsformularen

Vi modtager kun forsendelser, som sendes direkte til adressen.

Bemærk: Du kan ikke returnere dine varer med DAO, da de ikke leverer til erhvervsaddresser.

Salg & leveringbetingelser er senest opdateret d. 23.01.2022